• Doprava zadarmo pre objednávky nad 55 €

Jablko alebo hruška – aký typ postavy máte?

Typy našich postáv najčastejšie prirovnávame k ovociu. Nejedná sa o žiadny oficiálny názov, skôr sme si ich tak pomenovali z dôvodu lepšej predstavy. U ľudí s typom postavy jablko sa tuk hromadí zväčša v oblasti brucha, u hrušiek zase v oblasti zadku a stehien. Každý tvar postavy má svoje za aj proti a aby sme dokázali nastaviť správny spôsob chudnutia je potrebné prihliadať na daný typ postavy.

Je potrebné si uvedomiť, že každý má určité genetické predispozície. Pokiaľ napríklad žena s typom postavy ,,hruška” túži po malom ,, modelkovskom” zadku s medzerou medzi stehnami, je nepravdepodobné, že sa jej to podarí. Rovnako u žien s typom postavy ,, jablko”, ktoré túžia mať postavu tvaru ,,presýpacích hodín” s úzkym pásom je nepravdepodobné že to dosiahnu. Viacmennej pokiaľ sa o seba staráme, dodržujeme správne stravovanie spojené s pravidelným pohybom, dokážeme si vytvarovať peknú postavu. S každým typom postavy sa dá pracovať, vždy je ale treba vychádzať z genetiky a snažiť sa z toho vyťažiť maximum. Taktiež je dôležité pri cvičení sa zamerať na problémové partie, voliť správne potraviny a vedieť čo je pre naše telo najlepšie.

Androidna postava jablko

U tohto typu postavy sa tuk viac hromadí v hornej časti tela a v oblasti brucha. Častejšie postihuje mužov , ale ani u žien nie je výnimkou. Pre tento typ postavy je typické väčšie množstvo viscerálneho tuku. Ten utláča orgány, ktoré nemôžu správne pracovať. Tento tuk je metabolicky aktívny, zvyšuje krvný tlak a cholesterol čím vzniká vyššie riziko infarktu alebo mozgovej príhody. Zvlášť na pozore by sa mali mať muži, ktorí majú obvod pásu viac ako 102 cm a ženy s obvodom pásu nad 88 cm.

Dobrou správou je, že viscerálny tuk sa chudne pomerne ľahko. Stačí obmedziť príjem alkoholu, tlsté mäso nahradiť chudým mäsom a rybami, zaradiť do jedálničku viac bielej a zelenej zeleniny, dbať na zaradení kvalitných tukov (avokádo, orechy, ryby, kvalitný olivový olej). Dôležitý je tiež dostatočný príjem vlákniny, ktorá poslúži ako kefa na črevá a pomáha udržať hladinu cukru v krvi.

Dôležitý je aj mix pohybových aktivít. Pre spaľovanie v oblasti trupu a brucha sú vhodné napríklad: rýchla chôdza, nordic walking, beh, orbitrek. Taktiež môžeme pridať jazdu na bicykli, rotoped, spinning čím docielime posilnenie nôh, aby prišlo k vybalansovaniu postavy medzi hornou a dolnou časťou tela.

Gynoidna postava hrušky

Tento typ postavy, kedy sa tuk ukladá prevažne v oblasti stehien a zadku, je typický hlavne pre ženy. Na rozdiel od androidného typu obezity nepredstavuje tento tuk až také veľké zdravotné riziko. Chudnutie v týchto oblastiach býva často orieškom, nakoľko redukčné diéty primárne vedú k chudnutiu hornej časti tela (prsia, brucho) a problematické partie zväčša ostávajú. Častým estetickým problémom pre typ hrušky predstavuje celulitída, ktorá zaťažuje prekrvenie. U hrušiek sa tiež častejšie stretávame s opuchmi nôh spôsobenými zhoršeným prietokom lymfy. Krátkodobo pomáhajú lymfatické drenáže, ale k dlhodobému efektu je potrebné prispôsobiť stravu a pohyb.

Pretože lymfatický systém, ktorý zbavuje naše telo nečistôt, je u „hrušiek“ často zanesený, je potrebné vyradiť zo stravy potraviny, ktoré nášmu telu neprospievajú. Dôležité je obmedziť alkohol, priemyselne spracované potraviny a stužené tuky, ktoré bývajú súčasťou keksov a sušienok. Potrebné je konzumovať čo najviac základných druhov potravín u ktorých nemusíme čítať zloženie a obmedziť jednoduché cukry. Hrušky by sa mali zamerať na chudé mäso , ryby, strukoviny ale aj na dostatok zeleniny a ovocia.

Výrazne pomôže pohyb. Hlavným cieľom je rozprúdiť lymfatický systém. Vhodné sú najrôznejšie formy aeróbneho cvičenia, rýchla chôdza, nordic walking, bežky. Pre vytvarovanie tela je vhodné cvičiť aj jogu alebo pilates. K vybalansovaniu postavy by sa ženy pri posilňovaní mali zamerať skôr na hornú časť tela. Pri jazde na bicykli, HEAT alebo posilňovanie dolných častí tela sa síce zadok a stehná spevnia, ale zároveň môže prísť v tejto oblasti k nárastu svalovej hmoty.

Chudnutie s It’s my life

It’s my life je expert na redukciu hmotnosti a výživové poradenstvo.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

  • Kvalitné vstupné suroviny
  • Uvidíte rýchle úbytky váhy
  • Nebudete hladovať
  • Všimnite si lepšie nálady
  • Zníži sa vaša chuť na sladké
  • Budete chudnúť bezpečne
  • Zníži sa vám cholesterol
  • Zlepší sa vám pleť
Poradíme aj po telefóne, volajte +421 948 345 320

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním webu vyjadrujete súhlas. Viac informácií

*Výsledky chudnutia sa môžu líšiť a závisia od metabolizmu každého jedinca

Copyright 2022 It's my life!. Všetky práva vyhradené. Webové stránky: RB