• DOPRAVA ZADARMO na všetky objednávky

Chudnutie po pôrode – kedy a ako začať

Vrátili ste sa z pôrodnice s bábätkom v náručí a len čo sa všetko doma ustálilo a vy ste sa spamätali z pôrodu, tak už premýšľate, ako zhodiť prebytočné kilá, ktoré ste nabrali počas tehotenstva? Radšej s tým pár týždňov počkajte. V šestonedelí by si mala mamička hlavne odpočinúť, načerpať energiu a zahojiť sa. Len čo bude telo uzdravené a zotavené, tak je možné začať s ľahkým posilňovaním a kardio tréningom.

 

Chudnutie a dojčenie

Chudnutie po pôrode – kedy a ako začaťPočas dojčenia sa neodporúča veľký váhový úbytok. Optimálne sú dve kilá za mesiac. Je dôležité si uvedomiť, že dojčenie je pre telo veľmi energeticky náročný proces. Za deň telo spotrebuje pri dojčení 2200 – 3000 kJ, čo je naozaj veľa, takže je nutné s tým počítať. Tiež si dajte pozor na dojčenie po cvičení. Pri náročnejšej fyzickej aktivite sa v tele tvorí kyselina mliečna a tá sa po cvičení dostáva aj do materského mlieka, takže je možné, že vaše bábätko bude mlieko odmietať, pretože mu to nebude chutiť. Odporúča sa dojčiť pred záťažou a 1,5 hodiny po záťaži. Vyššia fyzická aktivita sa odporúča až po treťom mesiaci dojčenia.

V čase, keď mamička dojčí, by sa mala zamerať na pestrú, vyváženú stravu, ktorá je racionálna. S tým vám pomôžu naši poradcovia a jedálniček na mieru. Nesmú sa držať žiadne prísne redukčné diéty a ani iné diétne programy. Stravou dokážete ovplyvniť množstvo vitamínov rozpustných vo vode v materskom mlieku a stopových prvkov selénu a jódu. Mamička by sa mala sústrediť po pôrode na príjem kyseliny listovej, vitamínu D, zinku, železa, vápnika a medi. Tieto prvky chránia mamičku a dopĺňajú zásoby po prekonanom tehotenstve. Dôležitý je príjem kvalitných tukov (ryby, rastlinné oleje, avokádo, orechy a pod.), ktoré majú vplyv na správny vývoj mozgu dieťaťa. Celkovo sú tuky veľmi dôležité pre dieťa do dvoch rokov života, keď sa vyvíja mozog veľmi rýchlo.

 

Cvičenie

Cvičenie by sa malo zaraďovať naozaj až v tej chvíli, keď je telo zotavené. Odporúča sa začať chôdzou, pre mamičku je to najjednoduchšie. Vezme kočík, ide na prechádzku a bábätko spinká. Potom je dobré sa, samozrejme, zamerať aj na posilňovanie, a to hlavne brušného svalstva. Zo začiatku sa zamerajte skôr na priamy a šikmý brušný sval, aby sa pekne stiahla diastáza (medzera medzi priamymi brušnými svalmi) po pôrode. Nemali by ste, samozrejme, zabúdať na chrbtové svaly a svaly panvového dna. Tieto svaly je nutné tiež posilniť. Ideálnym druhom cvičenia sú kalanetika, joga, svižnejšia chôdza a ľahké posilňovanie. Tiež je dôležité počítať s tým, že pri dojčení sú prsia citlivé, takže tomu musíte prispôsobiť vašu aktivitu.

Je dôležité si uvedomiť, že všetky tie kilá ste tiež nenabrali za týždeň, ale trvalo to celých deväť mesiacov, preto buďte trpezlivá a nič nechcite hneď. Všetko robte pomaly, ale isto.

Chudnutie s It’s my life

It’s my life je expert na redukciu hmotnosti a výživové poradenstvo.
Bielkovinová diéta pomôže schudnúť nadbytočné kilogramy rýchlo a bez hladovania.
Na e-shope môžete nakúpiť diétne balíčky, proteínové jedlo a doplnky k chudnutiu.

  • Kvalitné vstupné suroviny
  • Uvidíte rýchle úbytky váhy
  • Nebudete hladovať
  • Všimnite si lepšie nálady
  • Zníži sa vaša chuť na sladké
  • Budete chudnúť bezpečne
  • Zníži sa vám cholesterol
  • Zlepší sa vám pleť
Poradíme aj po telefóne, volajte +421 948 345 320

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním webu vyjadrujete súhlas. Viac informácií

*Výsledky chudnutia sa môžu líšiť a závisia od metabolizmu každého jedinca

Copyright 2020 It's my life!. Všetky práva vyhradené. Webové stránky: IT Monkey s.r.o.